به گزارش رسانه های صهیونیستی از یک سو در صورتی که توافق پیشنهادی آتش‌ بس غزه منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام در این رژیم شود، ممکن است نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آن مخالفت کند و از سوی دیگر این رژیم به دلیل داشتن نیروهای ذخیره احتمالا در جنگ غزه کم می آورد.

آیا توافق پیشنهادی آتش‌بس غزه اجرایی می شود؟/ کم آوردن نیروهای ذخیره متکی رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، جنبش حماس اخیرا پاسخ خود را به توافق پیشنهادی آتش‌بس که از سوی رئیس جمهور آمریکا مطرح شده بود، از طریق میانجیگران در مصر و قطر تحویل رژیم صهیونیستی داد.

نتانیاهو روز جمعه هیئتی را به ریاست سرویس اطلاعات موساد برای بررسی این پاسخ به دوحه فرستاد و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد در حالی جنگ غزه وارد نهمین ماه شده که ارتش رژیم صهیونیستی با چالش بزرگ کمبود نیروی نظامی به دلیل این جنگ فرسایشی دست‌وپنجه نرم می‌ کند. به همین دلیل کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال تمدید زمان سربازی در ارتش است. تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته گزارش داد که کابینه این رژیم، قرار است امروز یکشنبه نشستی را با حضور فرماندهان ستاد ارتش اشغالگر برای بررسی این بحران برگزار کند تا لایحه تمدید مدت خدمت نظامی اجباری در ارتش تا ۳ سال را تصویب کنند.

آنچه که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفته بود این بود که فرماندهان ارتش پیشتر به دلیل کمبود نیرو، پیشنهاد افزایش طول زمان خدمت اجباری در نیروهای ذخیره و اجباری را ارائه کرده بودند.

از سوی دیگر «عبد القادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن با اشاره به اینکه در این مذاکرات، بر سر تبادل برخی از لیستهای اسرا توافق شده است، خبر داد: «با توجه به محدودیت زمانی، توافق شد که این مذاکرات دو ماه دیگر از سر گرفته شود.

وی تأکید کرد: قرار شد که طرفین در این بازه زمانی، لیستهای خود را [برای تبادل اسرا] نهایی کنند و در دور بعدی مذاکرات، به همراه داشته باشند.

البته «ماجد فضائل» سخنگوی تیم مذاکره کننده دولت وابسته به عربستان سعودی در یمن، سه‌شنبه گذشته گفت: مذاکرات ما با حوثیها، هنوز در مراحل اول خود قرار داد و هنوز وارد مراحل بعدی نشده است».

وی با بیان اینکه تمرکز این مذاکرات بر روی «آزادی کلی اسرا و افراد ریوده‌شده» است، تصریح کرد: تمامی مذاکرات بر روی یک نقطه مهم متمرکز شده است: آزادی کلی اسرا و ربوده‌شدگان، آن هم بدون تبعیض و بنا بر قاعده کُل در برابر کُل».

ضلع سوم این موضوع به برگزاری انتخابات زودهنگام رژیم صهیونیستی بازمی گردد به طوری که روزنامه هاآرتص به نقل از یک مسؤول در حزب لیکود نوشت اگر توافق آتش‌بس منجر به برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی شود، این تردید وجود دارد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجرای توافق را قبول نکند.

البته این در حالی استکه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون این رژیم گزارش داد: ما به توقف جنگ، حصول توافق (با مقاومت فلسطین) و بازگرداندن اسرا نیاز داریم.

او گفته بود: اسرائیل همواره مخالف جنگ‌ های طولانی بوده زیرا ارتش ما به نیروهای ذخیره متکی است که به نفع این نوع جنگ‌ ها نیستند.

همچنین، خبرنگار الجزیره اعلام کرد معترضان صهیونیست خواهان معامله تبادل اسرا با حماس شدند. رسانه‌ های عبری گزارش دادند در این تظاهرات، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی حضور داشت.

صهیونیست‌ ها نتانیاهو و کابینه تندرو وی را مقصر شکست در جنگ غزه و درگیری با حزب‌الله لبنان می‌ دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.